Jumis Finance rēķinus var izrakstīt:
veidojot manuāli, katru rēķinu atsevišķi
vai automātiski, kopējot pa vienam vai masveidā no jau sagatavotiem rēķiniem
Rēķina manuāla sagatavošana
Lai sagatavotu rēķinu, atveriet sadaļu Pārdošana -> Izejošie rēķini un nospiediet pogu +Jauns.
Atkarībā no prasībām attiecībā uz rēķina formas nosaukumu vai saturu mainiet tā nosaukumu:
Rēķins
Rēķins-pavadzīme (forma papildināsies ar piegādes un izsniegšanas adresi un automātiski tiks piemērota fiziskā paraksta zona)
Avansa rēķins (forma vienāda ar rēķinu, atšķirsies tikai nosaukums)
Kredītrēķins (forma vienāda ar rēķinu, atšķirsies tikai nosaukums)
Izvēlieties rēķina izrakstīšanas datumu
Pēc noklusējuma laukā Datums būs šodienas datums
Valūta tiek piešķirta automātiski
Visi izejošie rēķini sistēmā tiek izrakstīti nacionālajā valūtā EUR.
Numurs un sērija tiek piešķirta automātiski
Pēc noklusējuma ir ieslēgta rēķinu automātiskā numerācija. Tas nozīmē, ka pabeidzot rēķinu (saglabājot statusā Ievadīts vai Apstiprināts), rēķinam tiks piešķirts nākamais brīvais numurs.
Uzsākot darbu ar sistēmu, pirmajam pabeigtajam rēķinam tiks piešķirts numurs 1. Ja vēlaties mainīt pēdējo izmantoto numuru, pirms rēķina saglabāšanas statusos Ievadīts vai Apstiprināts, atveriet iestatījumus un ievadiet pēdējo izmantoto numuru un sēriju, ja tādu izmantojat.
Ja jau esat paspējuši rēķinu saglabāt ar nekorektu numuru, atslēdziet autonumerāciju, izlabojiet numuru rēķinā. Pēc tam ieslēdziet atpakaļ autonumerāciju, norādot korektu pēdējo izmantoto numuru, lai nākamajam rēķinam piešķirtos pareizais numurs.
Saņēmēja izvēle vai izveide no jauna
Ja rēķinu izrakstat partnerim atkārtoti, tad laukā Saņēmējs sāciet rakstīt tā nosaukumu un izvēlieties no piedāvātā saraksta.
Ja rēķinu izrakstat partnerim pirmo reizi, nospiediet "+" blakus laukam Saņēmējs vai pogu +Jauns izvēršamajā sarakstā, kurš atveras pēc ieklikšķināšanas laukā Saņēmējs.
Ja vēlaties reģistrēt sistēmā Latvijā reģistrētu uzņēmumu, iekopējiet vai ierakstiet tā reģistrācijas numuru laukā Reģ. Nr. un izvēlieties no atvērtajiem datiem -> partnera kartīte tiks automātiski aizpildīta ar visu atvērtajos datos pieejamo informāciju. Sīkāk skatiet šeit. Papildiniet kartīti ar trūkstošo informāciju.
Saņēmēja informācija, kas nepieciešama pabeigtam rēķinam
Ja vēlaties, lai rēķinā būtu visa normatīvajos aktos noteiktā obligātā informācija, sekojiet sistēmas brīdinājumiem (oranža ikona + oranžs lauka rāmis + skaidrojošs teksts, kas parādās uzbīdot kursoru uz ikonas vai lauka) un veiciet atbilstošos labojumus/papildinājumus.
Lai labotu partnera datus, spiediet pogu ar zīmuļa ikonu, kas atrodas blakus laukam Saņēmējs.
Tipiski partnera obligātie lauki ir:
Nosaukums
Reģistrācijas numurs
PVN numurs, ja pārtneris ir PVN maksātājs
Juridiskā adrese
Ērtākai un ātrākai rēķina izveidei vienmēr ievadiet partnerim Apmaksas nosacījumus: Apmaksas termiņu dienās un Norēķinu veidu, jo tie automātiski aizpildīsies pie katra rēķina izveides.
Apmaksas termiņš un Norēķinu veids
Tiek automātiski aizpildīts no partnera kartītes cilnes Apmaksas nosacījumi laukiem Apmaksas termiņš un Norēķinu veids
Pakalpojuma sniegšanas vai piegādes datums
Tiek automātiski aizpildīts ar šodienas datumu, labojiet pēc vajadzības
Apmaksas veids
Pēc noklusējuma ir aizpildīts ar Pārskaitījums, mainiet pēc nepieciešamības uz:
Skaidrā naudā
Samaksa ar karti
Cits
Piegādātāja informācija
Automātiski tiek aizpildīta no uzņēmuma iestatījumiem.
Iestatījumi tiek aizpildīti automātiski no informācijas, kas tika ievadīta, veidojot uzņēmumu.
Ja veidojot uzņēmumu, tas tika izvēlēts no piedāvātā atvērto datu saraksta, tiek aizpildīta informācija arī par adresi.
Ja sistēma brīdina par to, ka trūkst rēķinam nepieciešamā informācija, nospiediet uz pogas ar zīmuļa ikonu blakus laukam Piegādātājs un veiciet nepieciešamos labojumus vai papildinājumus -> saglabājiet izmaiņas -> nospiediet pogu Atjaunot, kas atrodas blakus pogai ar zīmuļa ikonu.
Pakalpojumu un preču iekļaušana rēķinā
Pakalpojumus un preces rēķinā var iekļaut divos veidos:
Pievienojot no uzņēmuma pakalpojumu un preču saraksta
Pievienojot pa tiešo rēķinā
Pievienošana no saraksta
Lai pievienotu pakalpojumi vai preci no iepriekš izveidota pakalpojumu un preču saraksta vai pievienotu jaunu pakalpojumu vai preci, kuru gribēsiet saglabāt atkārtotai izmantošanai, nospiediet pogu Pievienot no saraksta.
Pēc pogas nospiešanas rēķinā parādīsies tukša rinda.
Ja gribat izvēlēties iepriekš saglabātu pakalpojumu vai preci pēc nosaukuma, ieklikšķiniet laukā Pakalpojuma/preces nosaukums, vai laukā Kods, ja meklēsiet pēc koda, un sāciet rakstīt. Kad meklējamā vērtība parādās izvēršamajā sarkstā, izvēlieties to.
Ja gribat pievienot rēķinam jaunu pakalpojumu vai preci, kuru izmantosiet atkārtoti, spiediet pogu "+" blakus laukam Pakalpojuma/preces nosaukums un ievadiet preci atvērtajā preces kartītē. Sīkāk šeit.
Pārbaudiet un labojiet nepieciešamās vērtības rēķina rindā.
Pievienošana pa tiešo rēķinā
Lai pievienotu pakalpojumi vai preci tikai šim rēķinam, nospiediet pogu Pievienot.
Pēc pogas nospiešanas rēķinā parādīsies tukša rinda, kuru aizpildiet pēc nepieciešamības.
Rēķina rindas kopēšana
Lai pievienotu rēķinā nākamo līdzīga tipa rindu (no preču saraksta vai tikai šim rēķinam), izmantojiet kopēšanas iespēju kopējamās rindas galā, tas nodrošinās palīdzēs ātrāk izveidot rēķinu ar līdzīgiem pakalpojumiem vai precēm.
Rēķinu automātiskā sagatavošana
Lai automātiski sagatavotu vieneveidīgus rēķinus (piemēram, vienam un tam pašam partnerim vai dažādiem partneriem par vienādiem pakalpojumiem), izmantojiet kopēšanas funkciju.
Rēķinu sarakstā jebkurā statusā sameklējiet rēķinu pēc nepieciešamās pazīmes (piemēram, partnera vai datuma), veiciet atzīmi izvēles rūtiņā virs saraksta, ja vēlaties kopēt visus atlasītos rēķinus, vai konkrēta rēķina rindā, ja nevēlaties kopēt visus atlasītos rēķinus, un spiediet pogu Kopēt virs rēķinu saraksta.
Sistēma izveidos rēķinu kopijas, kuras atradīsiet rēķinu sarakstā ar statusu Iesūtītie.
Kas tiek kopēts un kas nē, skatiet šeit.