Pāriet uz galveno saturu

Apmaksas sasaiste

I
Autors: Igors Sokolovs
Atjaunināts pirms vairāk nekā 3 nedēļām

Apmaksas sasaiste uztur informāciju par dokumentu apmaksu. Tā sniedz iespēju sasaistīt parāda un apmaksas dokumentus, vienlaicīgi uzskaitot atlikumu apmaksai.

Katra dokumenta atlikumu apmaksai var redzēt arī grāmatojumā pretim apmaksas termiņam: .

Apmaksas sasaistes logs

Apmaksas sasaistes logu var atvērt nospiežot pogu "Apmaksa". Šī poga ir pieejama maksājuma uzdevumiem, bankas darījumiem un jebkuram grāmatojumam, kuram ir piešķirta kāda no parāda vai apmaksas grupām:

  • Debeta parāds (DP)

  • Debeta apmaksa (DA)

  • Kredīta parāds (KP)

  • Kredīta apmaksa (KA)

Savstarpēji sasaistīt var pretējas dokumentu apmaksas grupas:

  • Debeta parāds <-> Debeta apmaksa

  • Kredīta parāds <-> Kredīta apmaksa

Atkarībā no situācijas, šajā logā var redzēt jau piesaistītos vai potenciāli piesaistāmos dokumentu grāmatojumus, kuru valūta sakrīt ar dokumenta valūtu, no kura ir atvērts šis logs.

Apmaksas sasaisti nevar izveidot starp dokumentiem ar atšķirīgām valūtām.

Apmaksas sasaistes loga saturs

Apmaksas sasaistes logs sastāv no divām daļām:

  • Parāda dokumenti

  • Apmaksas dokumenti

Modālā loga augšpusē vienmēr būs dati no tā dokumenta grāmatojuma, maksājuma uzdevuma vai bankas darījuma, no kura atvērāt sasaistes logu, neatkarīgi no tā vai tas ir parāda vai apmaksas dokuments.

Modālā loga lejas daļā būs redzami parāda vai apmaksas dokumentu grāmatojumi, kuriem sakrīt:

  • Partneris

  • Valūta

un kuri atbilst pazīmēm:

  • Grāmatojuma statuss ir "Pabeigts"

  • Grāmatojumam ir pretēja apmaksas grupa (KP <-> KA vai DP <-> DA)

  • Parāda dokumenta atlikums nav 0,00

  • Grāmatojumam nav norādīta pazīme "Apmaksāts"

Parāda dokumenta atlikumu ietekmē rezervētā summa! Dokumenti, kas veic rezervāciju netiek uzskatīti par apmaksas dokumentiem, jo tie ir starpposms apmaksai. Šie dokumenti nav redzami apmaksas dokumentu sarakstā!

Rezervētā summa

Tā kā rēķinu apmaksa ir process, kurš sastāv no vairākiem posmiem:

  • Maksājumu uzdevumu izveide sistēmā,

  • Maksājumu uzdevumu eksports uz banku,

  • Maksājumu uzdevumu apstiprināšana bankā,

  • Konta izrakstu imports,

  • Importēto bankas darījumu apstrāde.

Un tā kā katrā no šiem posmiem ir iespējamas ne tikai aiztures, bet arī pārrāvumi, tad apmaksas sasaiste nodrošina arī summu rezervāciju.

Rēķins tiek automātiski rezervēts apmaksai, kad tas tiek piesaistīts pie:

  • maksājuma uzdevuma, kura statuss ir "Sagatavots" vai "Eksportēts",

  • bankas darījuma, kura statuss ir "Neapstrādāts", "Apstrādāts" vai "Nederīgs".

Ja bankas darījumam piesaista maksājuma uzdevumu kā izcelsmes dokumentu, bankas darījums pārņem apmaksas informāciju no maksājuma uzdevuma un maksājuma uzdevumam tiek piešķirts statuss "Izpildīts". Šajā brīdī maksājuma uzdevums rezervāciju nodod bankas darījumam.

Informāciju par bankas darījumam piesaistītu maksājuma uzdevumu var redzēt bankas darījuma laukā "Izcelsmes dokuments".

To, vai rēķins ir rezervēts apmaksai, var redzēt atverot rēķina grāmatojumu un nospiežot pogu "Apmaksa". Apmaksas rezervācijas tiek attēlotas apmaksas sasaistes loga laukā "t.sk. rezervēts" un apmaksai pieejamais atlikums veidojas no neapmaksātās summas atņemot rezervēto summu:

Ja rezervētā summa būs vienāda ar dokumenta neapmaksāto summu, tad atlikums apmaksai būs 0,00 un šo dokumentu nevarēs piesaistīt citiem apmaksas dokumentiem.

Tādējādi tiek nodrošināts, ka parāda dokumentu nevar apmaksāt vairāk kā vienu reizi.

Rezervācija pārtop par reālu apmaksu, kad, kontējot bankas darījumu, kuram ir piesaistīts konkrētais parāda dokuments, tiek izveidots apmaksas grāmatojums.

Ja parāda dokumenta grāmatojumu piesaista uzreiz pie apmaksas grāmatojuma (grāmatojumu veidojot manuāli sadaļā "Grāmatojumi"), tad rezervācija netiek veikta un ja apmaksas summa ir vienāda ar parāda summu, parāda dokuments tiek uzskatīts par apmaksātu.

Parāda un apmaksas dokumentu sasaistīšana

Ja izmantojat automātisko apstrādes plūsmu, visos dokumenta apstrādes posmos sasaiste būs notikusi automātiski un Jūs varēsiet apskatīt jau gatavu rezultātu.

Ja neizmantojat automātisko apstrādes plūsmu, Jūs varat veikt manuālu dokumentu grāmatojumu sasaisti.

Manuāli sasaisti var veikt no nepabeigtiem/neaizslēgtiem dokumentu grāmatojumiem, sagatavotiem maksājumu uzdevumiem vai nekontētiem bankas darījumiem.

Lai atvērtu apmaksas sasaistes logu izvēlētā dokumenta grāmatojumā, bankas darījumā vai maksājuma uzdevumā, jānospiež pogu Apmaksa,

Dokumentu sasaistīšana notiek ieliekot ķeksīti pretim loga apakšējā sadaļā esošam dokumentam:

Tiklīdz tas tiek izdarīts, laukā "Iekļaut apmaksas dok." parādās apmaksas summa, kas atbilst mazākajam no abu dokumentu atlikumiem pirms sasaistes (jeb "t.sk. nerezervēts").

Attiecīgi izmainās arī dokumentu atlikumi. Pēc izmaiņu veikšanas jāveic saglabāšana gan apmaksas sasaistes logā, gan dokumentā, no kura tika atvērts šis logs, tādējādi apstiprinot labojumus dokumentā.

Ja apmaksas sasaisti veido no apmaksas dokumenta, kuram vēl nav norādīti kontējumi, pēc izmaiņu saglabāšanas apmaksas sasaistes logā, sistēma automātiski izveidos kontējumus apmaksas dokumentā, saskaņā ar norādītajām apmaksas grupām.

Svarīgi!

Lai veiktu parāda dokumenta sasaisti ar maksājuma uzdevumu vai bankas darījumu, apmaksas sasaistes logu jāver no maksājuma uzdevuma vai bankas darījuma.

Vai saņēmāt atbildi uz savu jautājumu?